Tervehdys kaikille!

Oletko nähnyt Patiosta hyvinvointiin liittyvän webinaarisarjan tiedotteen. Ensimmäinen luento on ke 28.10.

ja seuraavat ke 11.11. ja ke 25.11. (Saat lähetyslinkin ja salasanan aina esitysviikon alussa.)

Hello everybody!

Have you seen a series of wellness-related webinars on Patio.

The first lecture is Wed 28.10. and the following Wed 11.11. and Wed 25.11. (all in Finnish)

(You will always receive a broadcast link and password at the beginning of the performance week.)

terv. / BR Markku

Markku Saarela

Liikuntasuunnittelija

Oulun yliopisto

puh. 484029 (sis.) 050 5235862

markku.saarela@oulu.fi

Eläkeinfoja kaikille julkisella alalla työskenteleville– osallistu webinaareihimme syksyllä!

Eläkeinfot on tarkoitettu kaikille julkisten alojen työntekijöille - erityisesti eläköitymistä tai työssä jatkamista eläkkeen rinnalla miettiville.

Eläkeinfojen teemana on ”Keva kumppanina eläkeiän lähestyessä” ja niissä käsitellään seuraavia asioita:

• Kevan palvelut henkilöasiakkaille

• Eläkevaihtoehdot

• Eläkkeen määrään vaikuttavat seikat

• Työssä jatkamisen mahdollisuudet työkyvyn heikentyessä

• Eläkkeen hakeminen.

Valitse itsellesi sopivan ajankohdan, kaikissa webinaareissa on sama sisältö:

Ke 23.9. klo 17.00 - 19.00 > ilmoittaudu viimeistään 21.9. tästä

Ke 14.10. klo 17.00 - 19.00 RUOTSIKSI > ilmoittaudu viimeistään 13.10. tästä

To 15.10. klo 17.00 - 19.00 > ilmoittaudu viimeistään 13.10. tästä

To 19.11. klo 17.00 - 19.00 > ilmoittaudu viimeistään 17.11. tästä

Webinaarit toteutetaan Microsoftin Teams-ohjelmalla. Osallistumislinkki lähetetään webinaariin ilmoittautuneille viimeistään päivää ennen kutakin tilaisuutta.

Webinaarit ovat osallistujille maksuttomia.

Ystävällisin terveisin, Minna

Minna Rihtniemi

Keva

asiakaspäällikkö

minna.rihtniemi@keva.fi

puh. 020 614 2656, 040 7191 772

Käyntiosoite: Unioninkatu 43, Helsinki

Postiosoite: 00087 KEVA

Työhyvinvoinnin
webinaarisarja

Ilmoittaudu jhl.fi/omajhl pian ja varmista,
että olet mukana kuulemassa asiantuntijapuheenvuorot!

JHL:n

Onko korona vienyt mehut tai stressaako muuten vaan?
Tule parantamaan työhyvinvointiasi JHL:n työhyvinvoinnin webinaarisarjan luennoille!
Webinaareihin osallistuneiden kesken arvotaan luennoitsijoiden kirjoja.
Sarja on tarkoitettu kaikille JHL:n jäsenille. Tervetuloa!

22.9. klo 17–18
Hermosto 101 -
hengityksellä huippu-
kuntoon! hyvinvointi-
valmentaja, liikemies
Ossi Valpio

20.10. klo 17–18
Oman hyvinvoinnin ja
jaksamisen edistäminen
poikkeusaikana, dosentti
Marja-Liisa Manka

12.11. klo 17–18
Palaudu & vahvistu, tieto-
kirjailija, hyvinvointialan
yrittäjä Kaisa Jaakkola

17.12. klo 17–18
Voimana toivo,
psykoterapeutti
Maaret Kallio

Kevätkokous

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidetään torstaina 10.9. klo 16.00 ravintola Kastarissa (Oulun yliopisto, Linnanmaa), Paavo Havaksen tie 5, Oulu.

Esillä sääntömääräiset asiat (vuoden 2019 toimintakertomus ja tilinpäätös)

Tarjoilun vuoksi ilmoittautumiset viimeistään 3.9. Helenalle, helena.karjalainen@oulu.fi tai tekstiviestillä 040 961 4945. Ilmoita samalla mahdolliset ruoka-aineallergiat. Kokoukseen voi osallistua myös Teamsin kautta, ilmoitathan jos haluat sen mahdollisuuden.

Tervetuloa!

JHL kouluttaa korona-aikanakin

Vaikka koronan toinen aalto tekee tuloaan, JHL ei ole lakannut järjestämästä koulutuksia. Tutut koulutukset järjestetään edelleen verkko- ja etäkursseina. Kursseille haetaan tuttuun tapaan OmaKoulutuksessa. Jatkamme etäkoulutuksia ainakin vuoden 2020 loppuun saakka. Toivottavasti näemme sinut kursseillamme. Tuskin maltamme odottaa, että näemme jälleen kasvokkain!

TYÖHYVINVOINNIN WEBINAARISARJA

Korona toi tullessaan monenlaista huolta ja pelkoa. Moni on venynyt töissä äärirajoille, toiset ovat joutuneet huolehtimaan omasta toimeentulostaan. Tuskin kukaan osasi kuvitella, millaisena uusi vuosikymmen käynnistyy! Jäsenten työhyvinvoinnin ja jaksamisen varmistamiseksi JHL on päättänyt toteuttaa neli-osaisen työhyvinvoinnin webinaarisarjan, joka toteutetaan kerran kuussa yhden tunnin mittaisena luentona. Luennoitsijat ovat suomalaisia eturivin asiantuntijoita. Voit osallistua yhdelle tai useammalle luennolle, jokainen jäsen alasta riippumatta on tervetullut kuuntelemaan näitä webinaareja. Ilmoittautuminen tapahtuu OmaKoulutuksessa normaaliin tapaan.

Webinaarien ajankohdat ovat:

22.9. klo 17 -18 ”Terve sielu terveessä ruumiissa”, luennoimassa hyvinvointivalmentaja, liikemies Ossi Valpio
20.10. klo 17–18 Oman hyvinvoinnin ja jaksamisen edistäminen poikkeusaikana, dosentti Marja-Liisa Manka
12.11. klo 17–18 Palaudu & vahvistu, tietokirjailija, hyvinvointialan yrittäjä Kaisa Jaakkola
17.12. klo 17–18 Toivon näkökulma, psykoterapeutti Maaret Kallio

Webinaareihin osallistuneiden kesken arvotaan luennoitsijoiden kirjoja. Ilmoittaudu pian ja varmista, että olet mukana kuulemassa asiantuntijapuheenvuorot!

Tavataan koulutuksissa!

Muistathan tilata JHL:n jäsenkalenterin

JHL:n jäsenkalenteri on muuttunut tilaustuotteeksi. Varmista maksuttoman jäsenetusi saaminen tilaamalla vuoden 2021 kalenteri omaJHL:stä syyskuun loppuun mennessä.

Sinun tarvitsee tehdä kalenteritilaus vain kerran. Sen jälkeen saat kalenterin joka vuosi koko jäsenyytesi ajan.

Näin tilaat jäsenkalenterin

Korona

Pysytään erillään ja käytetään hoksottimiamme, kuinka parhaiten selviämme tästä erityistilanteesta ja samalla voimme suoriutua työtehtävistämme. Etätyö, jota osa jäsenistöstämme tekee, ei ole syy olla tekemättä töitä. Työpaikalle on mentävä, jos ei ole määrätty etätyöhön. Sopikaa esimiehenne kanssa sähköpostilla, jos teillä on tehtävienne suorittamista varten erityiskäytänteitä yleisohjeisiin tai jos pidätte vapaata. Jos kuulutte riskiryhmään, olkaa yhteydessä esimiehiinne työtehtävienne järjestämiseksi riskittömäksi. Esimiehen tulee löytää työntekijälle sopivat tehtävät. Itseään ei kannata kuitenkaan tarpeettomasti leimata. Huomioittehan, että lapset eivät voi olla este työntekemiseen.

On kolme sivua, joilta saamme apua sekä tehtävissämme että elämässämme. A) Yliopisto kertoo, miten toimimme työssämme. B) Ammattiliittomme sivuilta saamme tietoa oikeuksistamme näinä kummallisina aikoina ja C) THLn sivuilta löytyy oikeaa ja luotettavaa tietoa Koronasta ja miten suojautua siltä.

1. Oulun yliopisto: https://www.oulu.fi/yliopisto/koronavirus (Huom. Tilojen sulkeminen on voimassa tämänhetkisen tiedon mukaan 13.5. saakka.)

1. Ammattiliitto JHL https://www.jhl.fi/ajankohtaista/teemat/koronaviruksen-leviamisen-vaikutukset-tyohon/  (Tällä sivulla on monenlaista tietoa, kannattaa tutustua.)

1. THL viralliset sivut https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19     (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) tutkii ja seuraa väestön hyvinvointia ja terveyttä ja kehittää toimenpiteitä niiden edistämiseksi.)

Ammattialafoorumi 2020 Tampereella 23.-24.10.2020

JHL:n Ammattialafoorumi 2020–tapahtumassa on eri alojen huippupuhujia, verkostoitumista, ammatillista kehittymistä ja paljon muuta.

Lisää tietoa löytyy tapahtuman nettisivulta. Mainostakaa tapahtumaa jäsenille yhdistyksenne nettisivuilla ja facebookissa.

Ilmoittautuminen vain sähköisesti OmaJHL:ssä kohdassa Omakoulutus.